آمار ریزش‌های جوی نشان می‌دهد در ۲ هفته ابتدایی پاییز در ۸ استان کشور حتی یک قطره باران نباریده در حالی که امسال بارش‌ها در کشور در مجموع ۳۳درصد رشد داشته است.

بارش باران در محورهای استان گیلان

به گزارش همشهری آنلاین، بررسی آمار ریزش‌های جوی از ابتدای سال آبی جدید (شروع مهر ۱۴۰۳) تا سیزدهم این ماه نشان می‌دهد که ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۳.۳ میلیمتر بوده است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۵۵ ساله) که ۲.۵ میلیمتر در مدت مشابه بوده، ۳۳درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۲.۶ میلیمتر) بالغ بر ۲۷درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بیشترین میزان رشد بارش‌ها را در استان قزوین شاهد بودیم به‌طوری که با ثبت بارش ۱۹.۹ میلیمتری در ۲ هفته نخست مهرماه، در برابر بارش یک‌ میلیمتری متوسط درازمدت در مدت مشابه، ۱۸۹۰ درصد رشد داشته است.

همچنین استان‌های کهگیلویه‌ و بویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، چهارمحال‌ و بختیاری، سیستان‌ و بلوچستان، خوزستان و کرمانشاه ۸ استانی هستند که در ۱۳ روز ابتدایی سال آبی جدید حتی یک قطره باران نیز نداشتند و با بارندگی صفر در این مدت مواجه‌ بودند. در حالی که در ۷ استان ـ به‌ جز کهگیلویه‌ و بویراحمد ـ در مدت مشابه سال قبل شاهد بارش بودیم.

کد خبر 888745
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha